Akuten?

I morse så klev jag upp kl 08.00, hade ställt alarmet på 07.15 men det kunde jag ju glömma. Orkade verkligen inte stiga upp.
Låg och drog mig. Somnade om och klockan ringde var tionde minut men jag bara stängde av den. Vid 8 vaknar jag till liv och i princip har panik.. Mamma skulle komma och hämta mig och Kim om en halvtimme.
Jag som skulle duschat på morgonen men sket i det för att jag frös så mkt.
Tänkte att jag kan lika väl ta duschen ikväll.
Bäddade sängen, gick runt och plockade och hade mig. Kim stod och tvättade håret och hade sig.
När vi kom fram till Asarum så släppte vi av Flisan hos tandis och sen körde mamma mig och Kim till sjukan och släppte av oss där sen körde hon Ida till skolan.
Jag och Kim gick bort till röntgen.. Vi satt där och väntade över en halvtimme innan det blev Kims tur.. Sen när Kim kommer ut så ska vi ner till akuten för då ska läkaren där kolla på bilderna.
Var ett jävla springande..
Kom ner till akuten. Kim anmälde sig. Såg att mamma hade skickat sms om att hon var på väg till Mörrum och lämna Flisan i skolan.
Efter 10 min får jag ett sms till där det står att hon är utanför akuten. Jag gick ut till henne och Flynn.
Busade med Flynn på gräsmattan i någon minut och sen när jag tittade in i väntrummet så hade Kim blivit inkallad. 
Så jag fortsatte busa med Flynn ett bra tag till. Att man kan ha så roligt med sitt eget koppel det fattar jag inte..
Minuterna bara gick.. Tänkte vart fan tog hon vägen. Prövade ringa och skicka sms för att kolla om läkaren hade sagt något om foten, om det var en spricka i den eller om den var bröten.. Om hon höll på få den gipsad eller något.. Men fick inget svar tillbaka. Mamma skickade också ett sms till henne. Efter fem minuter så får mamma ett svar. Kim visste inte vad läkarna höll på med.
 Både min och mammas mage kurrade.. Vi satt i bilen och var hungriga.. Kim skrev att vi kunde köra om vi hade något annat ärende så länge så skulle hon ringa när hon var klar.
Jag och mamma bara tittade på varandra och sa MCD då... Hungriga som satan.. Mamma hade kuponger på mcd. Så vi köpte en big mac meny och fick en big mac på köpet. Tyckte så synd om Flynn, han satt i bilen. Stackarn åkte ju runt hela förmiddagen..
Efter vi käkat färdigt så skulle jag gå in på toa... Tro mig.. Jag kom ut precis lika snabbt jag kom in där.. Gick in, låste dörren. klöktes, öppnade och gick ut igen..
FY FAN VAD DET LUKTADE.. Det luktade kattpiss blandat med avföring.. Och det var en tjej toa... Tänkte vilken tjej är det som är så jävla dålig i magen så det stinker så inne på toan...
Usch mådde illa efteråt.. Gick ut till mamma och vi tog våra brickor och lämnade dom och sen körde vi bort till akuten. Kim hade fortfarande inte ringt..
Jag och mamma stod utanför akuten en halvtimme till innan vi gick in.. När vi kommer in så frågar hon tanten i receptionen mig om vi är anhöriga. Jag bara nej jag kom in med henne igår kväll och i morse.
Dom sa att hon låg på gipsrummet. När jag öppnade dörren så höll jag på smälla upp dörren mitt i läkaren ansikte, dom skulle precis gå ut ur rummet. Kim satt där inne vansinnig.. Suttit där inne över 2 timmar för att få veta att det inte var något med foten.. Utan det var bara kraftig stukning och det kan ta upp till 12 veckor innan det läker. Man kan ju fråga varför de heter akuten egentligen?? Man får ju alltid vänta i flera timmar på sin tur.. Väntrums något ska jag döpa om det till istället...

Så när vi kom in rummet så var det bara att vända och gå till bilen.
När vi kommer till Gungvala så kör vi inom hundpensionatet och hälsar på pappa en snabbis... Var en jävla tysk där som bara stod och glodde.. Käkat glo soppa hade han då gjort... Stör mig på folk som ska titta på en precis vad man än gör.
Jag och Kim gick runt och hälsade på alla vovvarna som var där... Usch tyckte så synd om 2 tollare.. Dom var ju för fan smäll feta, dom kunde inte ens stå på sina bakben bara för då flög dom baklänges..

Mamma stod och pratade med pappa medans vi sprang runt och försökte hitta dom... Försökte fråga tysken vart pappa var någonstans men han bara glodde. Fan vad irriterad jag var.. Sa till pappa sen när jag väl hittade han bakom ett hörn.

När jag kom hem så började jag damsuga och diska mm. När jag var färdig med det så satte jag mig och började söka jobb. Kände genast ögonen började gå i kors..
Gick igenom hela Blekinge och sen ringde jag Kim och sa att hon kunde komma ner så fick jag en paus i sökandet... Mina ögon orkade verkligen inte mer..
Men när Kim och Tjolla kom ner så höll jag på somna i soffan istället.
Men lyckades hålla mig vaken.. När Tjolla och Kim gick så satte jag med och fortsatte med jobbsökandet. Gick halvt igenom Kronoberg och sen pallade jag verkligen inte mer.
Så nu har man suttit och bloggat istället och ögonen går i kors.. Så jag funderar på om man ska sova en timme.. Det behövs.

Så nu ropar min säng efter mig.


Kim med sina kryckor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0