tvättdag

Klockan ringde 06.30 i morse men låg och drog mig i sängen till 06.45 sen gick jag upp och började slita bort sängkläderna från sängen och soterade tvätten mm..
Skulle börja tvätta klockan 07.00. Tvättade mina täcken och mina kuddar, det vita överdraget som täcker madrassen som hänger ner på golvet och mina kläder men det var ändå inte allt..
Mamma kom vid 8 tiden och skulle tvätta sin köksmatta. Så mamma höll mig sällskap här tills jag hade tvättat klart vid 12 tiden.
Vid tio tiden så åkte vi ner till mamma efter vi hade varit i tvättstugan för att äta frukost och sen åkte vi hem till mig igen och då var det bara springa ner till tvättstugan den näst sista gången.
Mina 2 sista kuddar hann jag inte tumla så fick åka ner till mamma efter att jag tvättat klart för att tumla dom där.
När jag och mamma skulle åka in till stan vid 13.45 så var precis mina kuddar torra så tog och stoppade ner dom i papperspåsen och sen åkte vi till stan. Mamma skulle in på apoteket, det var det enda ärendet vi hade i stan sen åkte vi till hundpensionatet för att rasta av Flynn nere på åkern och hälsa på pappa..
Slutade med att vi gick in till Sussie som äger det och tog med oss en av hennes hundar hem... Spike så klart..:D
Han pratade så mkt när vi kom.. Han var så glad.. Så nu ska Spike vara hos oss ett par dagar.
Kom hem till min lgh och bäddade rent i sängen mm... Kommer sova så gott i mina ny tvättade täcken och kuddar..:D 
Sprang ner till tvättstugan och slängde in 2 maskiner så nu sitter jag och väntar på att dom ska bli klara.. Hann ju inte tvätta allt i förmiddags så fick boka en tvättis tid till.. 16.00 - 19.00, sen är allt tvättat.. Tänkte jag skulle börja dama och damsuga, skrura golven och städa toan.. Håller på tvätta min köksmatta, sen ska jag tvätta min hall matta, min matta jag har vid balkongen, mina vantar och min jacka med.. Sen är allt rent..:D Så jävla skönt det kommer kännas sen när man ska gå och lägga sig. Mina blommor klippte jag i förmiddags så dom är med fina nu och vattnade dom i söndags så dom är med klara...
När jag har tvättat klart så ska jag gå ner till mamma och äta om man är hungrig.. Så jävla typsiskt att man inte fick sina pengar den dagen man skulle ha dom, då hade man sluppit springa som en jojo ner till mamma hela tiden... Då hade jag kunnat handla och haft min mat...


Men men nu får jag fortsätta med städandet och allt de där...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0