Jönköping

Jaha då var man i Jönköping...
Fattar inte att folk som inte kan köra bil sätter sig i bilen och är en trafikfara...Var som en bil han körde sick sack mellan bilarna på motorvägen, han tvätnitade eftersom det kom en bil i höger filen som var tvungen att svänga ut på vänster filen mm, folk låg och kryp körde på vägarna fast det var helt torra och fina.....
Höll på bli tokig.. Vet inte hur många gånger mamma körde om när det var omkörningsförbud egentligen....
När vi kom fram till Jönköping så var det dags för middag... Kött i dillsås med potatis.... Meeega gott.. Länge sen man åt de..
Eftersom Elis inte vet sin nyckel och allt de där till det trådlösa så trodde jag att jag skulle behöva sitta här utan internet tills man kommer fram till Luleå.. Men sen sa mamma en klok sak... Sätt i internetsladden i datorn på övervåningen... åhhh tänkte jag, varför tänkte man inte på de? Mamma bad mig fråga Elis vad kabeln var någonstans...
Gick upp och Elis satt och tittade på mig som ett frågetecken när jag frågade han efter internet kabel mm.. Han sa att han inte trodde de skulle funka mm och att han inte hade en internet kabel.. Besviken som jag var gick jag ner till mamma och sa vad Elis sa.. Då sa min älskade syster att hon hade en internet kabel med sig.... *överlycklig*
Sprang upp med den och kopplade in den i datorn... Så nu har man nät...
Satt och pratade med mamma om mobilt bredband att man ska skaffa sig de.. För tänk när man är iväg såhär och inte kommer åt internet då är de alltid bra och ha.. Man blir ju totalt tokig utan nät.. Iaf jag....
Så jag frågade mamma om vi skulle in till stan i morgon så man kan gå till en telenor butik och kolla vad de kostar och prata med dom där nissarna men då sa mamma att Britt skulle jobba i morgon så det blir inget med stan... Va fan, ska man sitta instängd i ett hus där det inte finns ett skit att göra...Sa till mamma men du kan väl köra in till stan.. Och då kom svaret jag trodde skulle komma: jag kör inte inne i Jönköping.....
Aarrrgghh va fan ska man då göra....
Det är ju inte heller så roligt och sitta uppe på övervåningen för att komma åt internet om alla andra sitter nere... Kan ju inte sitta inne på ett rum hela tiden man är här... Och då kommer min fråga varför man inte har skaffat sig mobilt bredband innan???
Då hade man sluppit ha såna här beskymmer.... *Suck*

Sitter och chattar med telenors kundtjänst nu samtidigt som jag sitter och bloggar... Håller på kolla med dom vilket mobila bredband som är bäst och om det är några mer avgifter än dom där 99 kronorna som står på deras sida.
Hmm..
Har man ett abonnemang hos dom så kostar det mobila bredbandet 99 kr i månaden i 6 månader och sedan kostar det 199 kr...
Om man inte har ett abonnemang hos dom så får man betala 199 kr i månaden...Men jag har ju ett abonnemang.. Men ska iaf ta och fundera på det.. Men jag tror jag ska skaffa det.. Alltid bra och ha... Ett års tid är inte så länge heller om man väljer att ta det på det...

Nu ska jag prata vidare med älskling på msn....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0