Jönköping

Igår kväll så fortsatte bråket mellan mig och syrran.. Fortsatte tills vi båda somnade. Mamma är rätt trött på oss nu. Men vad kan hon begära? Det finns inget att göra här och vi båda är uttråkade så då går vi på varandra istället om allt....
Jag och syrran har i princip aldrig gått ihop och vi kommer nog aldrig göra heller...

I morse så vaknade man av att Britt försökte hitta knappen på tv:n men ändå försökte vara så tyst som möjligt för att inte väcka mig och syrran.. Men jag vaknade till då och då av tv:n...
Sedan vaknade jag vid 9 tiden.. klev upp slängde mig i duschen, gjorde mig i ordning, käkade frulle och sen åkte vi in till stan...Jag skulle hitta mig en mössa....
Vi gick först in på HM.. Där skulle syrran kolla efter linnen, medans hon gjorde det så gick jag, mamma och Britt runt lite.. Vi hann inte så långt.. Vi fastnade vid baby kläderna och mamma kläderna... Britt tog fram ett par mamma byxor. Sa att jag inte hade pengar nu ändå till att köpa det men hon sa att hon skulle betala dom.. Ok tänkte jag och gick in i provrummet...
Dom passade inte redigt och fick typ 3 par andra byxor som var förstora eller så var dom perfekta men satt lite väl för tajt...
Men efter typ 10 par byxor som man provat så hittade jag ett par..:D
349 kr kostade dom men uppe vid resåret de som sitter på magen så var det sömmen sprucken.. Men inte mkt.. Bara en ½ cm... Lätt och sy ihop själv så vi tog dom byxorna ändå, mamma påpekade de i kassan om sömmen så vi fick 50 kr rabatt på dom för det och sen hade jag sån 50 kr kupong så vi betalade endast 250 kr för byxorna.
Nöjd var jag för det..
Gick in på intersport för att kolla efter puma mössa men inte en enda puma mössa hade dom..
Gick in på stadium för att kolla efter en puma mössa men tror ni dom hade det??? Neeeeeeeeeeeeeeeej... Höll på bli tokig.. Måste ju ha en mössa... Gick in på team sportia för att se om dom hade en... Hade dom det?? Nej....
Inte en enda sport affär hade en puma mössa...
Men får kolla i Luleå om det finns någon puma mössa där... Förhoppningsvis så finns de det....
Sen körde vi till djuraffären för att Britt skulle ha liniment eller vad det heter men det hade dom inte för det var slut... Körde till homebutiken där Britt skulle köpa en sak till fläkten..
Körde till en annan djuraffär där dom hade liniment... Sen körde vi till skokanonen... Det var nog den bästa skobutik jag varit inne i.. Synd bara att man inte hade pengar... Det var massa rea.. Stövlar för 300 kr, vissa stövletter 100 kr mm... skit billigt.. As snygga vinterskor hade dom där inne med.... 
Mamma hade presentkort på skokanonen därför var vi där... Skokanonen finns inte i Karlshamn och inte i Karlskrona.. 
Mamma hittade ett par skit snygga vinterskor.. 
Sen blev det åka till konsum i Tenhult här Britt och Elis bor för att handla middags mat och sen åkte vi hem..
Blev grillad kyckling med potatiskroketter idag... Var inte så gott men det gick att äta iaf..:D 
Ikväll ska mamma och Britt på matlagningskurs.. Så då blir det bara jag, syrran och Elis hemma....
Ska ringa älskling med när han kommer hem från jobbet vilket han lär göra vilken minut som helst.. 

I morgon åker vi till Luleå..:D 15 timmar på tåg... Wiihooo
Tar tåget 15.08... Så kommer inte kunna blogga förens torsdags kväll efter min moster gift sig mm om jag har tur.. 
Annars får det bli på fredag... 

Ikväll blir det lugnt, finns ju som sagt inget att göra här..

Saknar älskling,Kim och Carro där hemma med.... 
Men jag är snart på hemmaplan igen..:D 

 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Saknar dig med här i stress yran, hur ska jag hinna med att få ner alla mina saker till på torsdag, suck... Tror du inte bilen cpat sig igen,suck suck suck hoppas du har det bra, hälsa Mitt andra barn =) haha

2009-02-18 @ 16:07:06
URL: http://cinne.blogg.se/
Postat av: Kim

Jag saknar dig med :( Kom hem snart! Det är tråkigt här utan dig

2009-02-19 @ 00:02:01
URL: http://kiimpim.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0