God jävlar morgon!

I morse ringde mamma och väckte mig 07.16, trodde jag skulle gå i taket...
Var jag verkligen tvungen att gå upp nu?? Fan börja städa så tidigt? Pallar ju ingen... Mamma sa att hon skulle gå morgon promenaden med Flynn sen skulle hon hämta mig med bilen eftersom jag skulle ha med min smutstvätt och tvätta den hos mamma eftersom jag egentligen hade tvättstugan hemma idag..
Slängde mig i duschen och gjorde mig iordning sorterade min viktigaste tvätt och sen kom mamma...
Vi åkte ner till statoil.. Jag hade bestämt att jag skulle skulle ha varm o´boy och frallor till frukost..
Kom hem till mamma, busade med Flynn ute i snön en stund och sen gick jag in och käkade mina frallor...
Sen när jag och mamma skulle börja städa så skulle jag börja med vika tvätten på torkställningen..
Det gick inte alls bra.. Jag fick gå och lägga mig på soffan 4 gånger. Jag var alldeles yr och matt i hela kroppen. Mamma såg hur dålig jag var... Mamma sa till mig att ringa barnmorskan för att be dom ta ett nytt blodtryck på mig.. Men jag hann inte till telefonen innan mamma satt och ringde till dom.. Deras telefon tid var precis slut.
Mamma frågade om hon i växeln kunde lämna ett medeland till dom att jag var dålig och då frågade hon i växeln om det var förlossning på gång..
Tog massa timmar innan dom ringde upp.. Dom ringde mig när jag höll på göra potatismos... Först spillde jag ut halva grädden på diskbänken och sen när jag pratar med hon från barnmorskemottagningen i telefonen så ska jag torka upp grädden men kommer åt knappen på elvispen så den sätts igång och det sprutar potatismos i hela köket och halva mig... *suck*
Pappa bara stod och skrattade åt mig. Först sa hon att dom inte hade någon tid för det var fullbokat och sen frågade hon mig om jag kunde komma i morgon kl 12.00...
Sen frågade hon mig om det inte var influensan jag fått eller så.. Jag bara nej verkligen inte då hade jag mått dåligt nu också.. Hon frågade också om illamående och så och jag svarade nej jag mår bra som en nötkärna förutom att yrseln och mattheten i kroppen.
Så i morgon ska dom ta nytt blodtryck på mig och nytt HB.
Efter vi hade lagt på så blev det dags att äta middagen som jag lagat..:D ugnsbakad falukorv med potatismos.. Gott.. =)
Pappa ville ha korvstroganoff och ris men det fick jag ändra på för den maten är inte så god..
Pappa kom hem från jobbet idag... Han mådde inte så bra.. Han hade spytt på vägen hem så han hade fått stanna bilen i vägkanten och springa ut och spy.
Så när han kom hem så gick han ut i Kevins svala rum och la sig för jag och mamma höll ju på städa och dåna runt...
Kändes lite konstigt för först så hade jag min yrsel och mattheten i kroppen och kunde verkligen inte stå på benen för det kändes som jag skulle svimma och sen en timme senare så kommer pappa intrillandes i dörren och måste gå och lägga sig...

Efter mamma och Kevin hade slängt i sig mat så satte dom på Flynn sitt täcke och packade ner hans leksaker, korv mm.. Då skulle dom åka och träna. Jag ville följa med men jag gjorde inte det med tanke på att jag bara har fleecebyxor på mig.. Det är mina hemma byxor, dom åker man gärna inte runt med och visar sig bland folk....

Jag sa till mamma idag att jag har resfeber och vill åka idag, mamma frågade varför och då svarade jag kommer vi bara till Jönköping så är det ett steg närmare Luleå och då känns det inte som det är så många dagar kvar vilket det gör effersom vi åker på söndag...

Hällt upp en kopp kaffe till mig nu, ska se om man få i sig lite kaffe. Igår när älsklingen kom så kokade jag kaffe till han och sen tog jag lite men det var så äckligt så jag fick hälla ut det istället. Men älskling drack massa kaffe medans en annan satt och rynkade på näsan..
Saknar kaffesmaken på ett sätt men ändå inte...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0