Alla hjärtans dag

Igår så blev det stan med Carro..
Men innan vi åkte till stan så åkte vi till barnmorskemottagningen för jag hade tid där kl 12.00, skulle ta nytt blodtryck och sen kolla mitt blodvärde..
Allt var normalt men mitt blodvärde som jag hade första gången var normalt men högt och igår så låg det också på normalt men det var 30 steg mindre än det jag hade när jag skrev in mig så det var nog det jag känner av eftersom jag blir yr, matt och är alldeles slut i hela kroppen...
Så barnmorskan sa till mig att köpa niferex på apoteket.. Järntabletter.. Carro fick lägga ut dom pengarna till mig så länge... 132 kr för 50 kapslar. Helt sjukt vad dyrt...
Sen åkte vi till stan... Var inne på synoptik och såna grejer för Carro skulle ha nya glasögon och sen gick vi till briggen och delade på en baugette och en cola som Carro med fick betala....
Sen gick vi till bubbeltian där Carro köpte svarta panelgardiner till sin nya lägenhet...
Sen blev det åka hem.. När jag kom hem så ringde mamma på hemtelefonen och sa att jag skulle komma ner och ta kaffebönorna med mig. Deras var slut...
Tog kaffebönorna och gick...
Satt nere hos mamma hela kvällen sen åkte jag och pappa till preem i Mörrum på kvällen för han skulle handla mjölk och sen hämta reklamen som sis Flisan skulle dela ut.. Åkte inom mitt och hämtade min data så jag kunde sitta nere hos mamma och spela bubble shooter på hamsterpaj.. Bror kom en runda till mamma med, han har sovit hos Camilla sens den dagen han kom hem till Blekinge.
Och nu är dom tillsammans..:D

I morse så vaknade jag vid 08.45 tiden.. Gick runt mest i huset. Mamma var ute med Flynn och pappa låg och sov ännu...
När mamma kom in igen så satte jag med och läste morgon tidningen och sen klippte mamma mina toppar...
När jag kommer tillbaka till min dator så hade älskling skrivit att han skulle komma inom en timme till mig han skulle bara inom stan först för att fixa med sina glasögon...
Då pallade jag mig hem, kommer hem och det är mega varmt i lägenheten så öpnnar balkongdörren och har den öppen i 2 timmar...
Damsugar,vattnar mina blommor, tömmer askoppen och plockar iordning eftersom man åker iväg i morgon och kommer inte hem förens om en vecka...
Sen när älskling kom så hade han med sig ett flak öl,mjölk som jag bad han köpa, en ask choklad och blommor till mig.... Så söt han är.. Blev jätteglad.. Kollade med älskling om han hade ätit vilket han inte hade gjort... Så ställde mig och lagade middag....
Satt och åt och sen blev det massa mys... Tänkte eftersom jag ska åka iväg i morgon så var det ingen mening för mig att sätta rosorna i en vas med vatten så jag hängde dom på tork direkt....
Älskling åkte nyss, han skulle tillbaka till lanet... Jag har packat min väska och så så nu sitter jag och väntar på att mamma ska hämta mig.. Ska sova nere hos dom inatt eftersom vi åker i morgon bitti....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0