31/8 -09

Hann inte blogga mer igår för Leo vaknade och sen tickade klockan på och blev 00.00..
Leo fick mat och sen somnade både jag och Leo i soffan... Vaknade 03.10 inatt och då blev det gå och lägga sig i soffan....


30/8 -09
Nu själva dop dagen då...
Vaknade vid 6 och Leo också.. Matade han och klädde på han. Carro skulle komma vid 9 på morgonen, hon hade varit och handlat saker till mamma som hon skulle lämna först innan hon kom...
När Carro väl kom så åt vi frukost, nybakta frallor och sedan blev det duschen för min del. När jag hade duschat färdigt så skulle Carro köra hem och göra sig i ordning för hon hade sovit lite för länge för att hinna göra sig i ordning innan hon skulle komma hit..
Under den tiden Carro var borta så hann jag inte göra mig i ordning för Leo var vansinnig så jag fick ringa hit min moder så hon fick komma och ta Leo.. Klockan tickade på rätt snabbt igår...
Mamma hann vara här i 5 min innan Carro kom tillbaka så då tog Carro Leo..
En halvtimme senare satt vi hemma hos moder. Mamma och Britt åkte ner till församlingshemmet med maten innan vi skulle till kyrkan..
Dopet började halv 1 men vi skulle va i kyrkan klockan 12. Men klockan var i princip 12 när vi kom iväg från Svängsta...
Var så glad att det inte var gudtjänst samtidigt som dopet... Brukar annars vara det men högmässan hade varit klockan 11 redan...
Leo var snäll i kyrkan till en början men sen blev han förbannad och skrek..
När dopet var slut och vi kommer ut ur kyrkan så sitter Timmy, Bennie och Bobbe utanför.. Dom hade kommit 5 min försent och sen hade dom inte vågat gå in..
Vi åkte till församlingshemmet där vi åt god mat, fläskfilé med potatisgratäng och sallad. Sen blev det tårta och kaffe.. När vi skulle fika så öppnade jag och Leo´s pappa presenterna... Många och väldigt fina presenter fick Leo.
Han fick bla. Pekbok,kläder. bilsparbössa, tågsparbössa, kläder, speldosa med fotografier, fotoalbum, halsband, barnbestick, smyckeskrin mm..
När folket åkte hem så blev det städ dags...
När vi ska köra så åkte jag och Carro hem till mamma en sväng för en kopp kaffe.. Leo vaknade och ville ha mat. Leo hade sovit ett par timmar. Innan fikat i församlingshemmet så somnade han i farmors famn...
När Leo fått mat så somnade han igen. La han jämte pappa i deras säng. Jag frågade mamma om hon kunde ha Leo där tills han vaknade så kunde jag åka hem och städa av för det såg ut som f*n och visst kunde hon det...
Jag och Carro åkte hem till mig.. Carro tog packade ihop sina saker sen körde hon hem och då satte jag igång med städningen..
Dammade allt, städade toan och packade upp Leo´s dop presenter mm....  Klockan nio ringer jag min moder för att se om Leo vaknat ännu men det hade han inte gjort.. 21.20 ringer mamma till mig och säger att hon kommer och lämnar Leo för han sov fortfarande..
Går ut för att slänga mina sopor och möta upp mamma och Leo. Mamma följde med upp en stund. När mamma körde så skrev jag in Leo´s dop presenter i hans första året bok..
Och efter en stund så vaknade Leo till liv.. Sen hann jag inte blogga mer som sagt...


Idag så ska jag tvätta.. Carro skulle kommit och passat Leo medans jag tvättar för jag kan inte hasa med mig han ner till tvättstugan men Carro hade skickat ett sms igår kväll och skrivit att hon inte kunde komma idag för hon hade spytt som en gris... 
Så när jag vaknade så skickade jag ett sms till moder och frågade om hon kunde komma och ha Leo medans jag tvättar men hon kunde inte heller för dom ska möblera om hemma...
Så får se om det blir något tvättande idag....

I eftermiddag så ska Leo´s faster och Leo´s pappa komma hit.. Vi ska ta lite bilder och så.
Ska även få bilderna från dopet... =)

Nu vaknar Leo igen så dags att ta honom....


Kommentarer
Postat av: Gisse

du vet att du kan ringa om du behöver hjälp ;)

2009-08-31 @ 14:44:41
Postat av: Hanna

Ja då =)

2009-09-01 @ 08:03:22
URL: http://hannaliinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0