Ska ha!

Jag ska ha den lägenheten på Triangelvägen..:D
Var väldigt fin och stor planlösning.:D Var ny kyl och frys, nya köksluckor, nytt golv.. :D Det var dubbel kyl och frys med. =)
Ska få nya tapter i sovrummet och förhoppningsvis i vardagsrummet för där var dom inte alls fina.
Badrummet hoppades jag på skulle ha en annan färg än den jag såg i Asarum men när jag tittade in så var den också rosa.. Men de fick jag måla om om jag ville.. Men det var inte lika hemsk rosa som det var i den lägenheten i Asarum..
Så på måndag ska jag in till kabo och skriva kontraktet för tvåan..:D
När vi hade kollat på lägenheten så gick jag och mamma hem till Pierre och skulle boka han som flytthjälp.:D Vi fick en varsin kopp kaffe av han också.. Vi satt på balkongen och drack, var så härligt väder... Och i dom lägenheterna så är det väldigt stor balkong också så där kan man få plats med sina utemöbler utan problem och utan att trängas och behöva ställa sig upp om det är någon som ska in när man sitter där ute..:D Får till och med plats med 4 stolar där ute på balkongen utan problem..:D
När vi åkte från Pierre så släppte mamma av mig och Flynn nere vid brandstationen för mamma skulle till Mörrum på utvecklingsamtal med Flisan så jag och Flynn gick därifrån och hem.. Självklart så sket hunden på vägen hem och jag hade ingen bajspåse med mig och mamma hade inte heller det när jag frågade henne när hon släppte av mig....
Ändå hade mamma varit ute med Flynn ½ timme innan vi skulle åka och kolla på lägenheten och då hade han bajsat..
Kändes som han sket bara för att jävlas med mig eftersom jag inte hade någon påse...
När jag kommer hem till mamma så sätter jag igång min data och går in på adressändring sidan men kan inte göra adressändring nu me tanke på att jag inte har fastighetsbetäckningen för den står ju på hyreskontraktet som jag får på måndag..
Ringde försäkringskassan angående bostadsbidraget och jag skulle bara skicka in en ny ansökan och sen på måndag när jag fått hyreskontraktet så ska jag skicka in det direkt..  Så idag eller i morgon ska jag skicka in den nya ansökan.
Dom hade tydligen längre sån behandlingstid på sig nu...
Ska ringa bredbansbolaget med och be dom flytta över mitt bredband till tvåan så det finns där när man flyttar in....

Massa som ska ordnas nu....

Måste hämta kartonger och skit så man kan packa ner saker som man inte använder nu och kläder mm...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0