Roligaste dagen på länge

Idag har man packat in tallrikar och glas i tidningspapper, tog alla glas o tallrikar utom 2 av varje...
Slängde mig i duschen, gjorde mig i ordning och käkade..
Sen kom Milla. Gick ut och mötte henne för hon hade med sig kartonger till mig... Drack en kopp kaffe och sen körde vi till stan..
Carro skulle ha grillfest.. På vägen till stan så trycker jag på knappen så rutan åker ner.. När vi kommer in till stan så glömmer vi trycka upp rutan igen men rutan var inte nere så mkt..
Vi gick upp till Carro började grilla och folket trillade in allt eftersom...
Jag och Milla körde hem rätt tidigt.. Kommer ner till bilen och vi börjar köra och då försöker jag få upp rutan men det går inte och sen trycker jag åt fel håll så rutan åker ner ännu mera.. Jag och Camilla får världens skratt anfall...
När vi kommer ner till torget så står det en skylt max 6 km i timmen.. Och vad gör Milla om inte börjar krypköra dessa 6 km i timmen och jag börjar skratta ännu mera och säger till henne att gasa..:D
Hon sa de är nästan pinsamt om man ska ligga här i 6 km i timmen.. Hahah... Pinsamt var det...
Vi skrattar hela vägen ut till Bejiers (stavning?) och ringer Jonte och frågar vad man ska göra och han säger att vi ska komma tillbaka... Milla och jag sitter fortfarande och skrattar hela vägen.. Jonte hörde nog inte hälften vad jag sa i telefonen.. Iaf så ringde jag han igen när vi var utanför Carro´s så han kommer ner...
Jonte och Carro skrattar så fort dom kommer utanför porten och jag o Milla sitter i bilen och as gravar.. .
Iaf så försökte Jonte fixa detta elände och säger till Milla att trycka upp rutan medans han försöker dra upp den men det fungerar inte heller. Sen säger han till Milla att trycka ner den en bit och då trycker Milla ner hela rutan så den åker ner HELT... neeeeeeeeeeeeeeeeeeeej... Skrattar ännu mera....
Aja gick inte fixa så jag och Milla börjar köra igen och Milla ringer till hon som äger bilen och då säger hon att de kan va säkringen och att Jonte skulle hjälpa oss att byta den om han visste vart den satt.. Aja Milla och Ann lägger på luren och när vi kommer ner till torget igen så börjar Milla kryp köra dessa 6 km meter i timmen igen och jag ba neeej gasa. Hade så ont i halsen till slut av allt skratt men jag kunde verkligen inte sluta skratta.. Var bara ringa upp Jonte igen o säga att de kunde va säkringen så han skulle hjälpa oss.... Jonte säger att vi ska komma tillbaka.. Och jag o Milla kommer dit en tredje gång.. Denna gången kom Martin också ner och han jobbar på volvo.. Och vad gör han? Försöker trycka upp rutan på knappen och sen stoppar han ner fingrarna mellan listerna som fönster finns emellan...
Och jag o Milla står verkligen och skrattar... Har nog inte skrattat så mkt som idag... Och Milla säger ja vi kan ju ha rumpvärmaren på så fryser vi inte så mkt.... Haha då dog jag ännu mer..
Hela rutan på min sida var ner rullad och de gick inte få upp den.. Jag trodde jag skulle frysa ihjäl.. Martin säger att man måste skruva bort skruvarna och sen ha en finslip eller vad han pratade om... Vi fattade nada... Jaja vi fick ju helt enkelt köra så...
Trodde jag skulle frysa ihjäl.. Ingen jacka.. En stickad tröja hade jag på mig som inte ens var lång armad...
Milla satt med en stor fleece sak på sig.. Så hon kan ju inte frösit så mkt... Vi körde små vägarna hem via Asarum och så för att slippa att de blåste in alldeles för mkt... Tror jag kommer ligga med en kraftig förkylning inom ett par dagar...
Stackars Milla som skulle köra hela vägen ner till Olofström med denna rutan...
Hon skulle iaf köra inom sin pappa för att se om han kan lösa problemet... *Håller tummarna* Milla skulle höra av sig när hon kom hem...
Så fort jag kom in genom min ytterdörr så slängde jag av mig dom kalla kläderna och fram med mjukisarna och min fleece tröja... Blev genast varmare om kroppen...

Så nu sitter man här i sin ensamhet och kollar på singing bee....Känns helt tomt.. Hade inte varit fel med lite sällskap.. Skickade ett sms till Kim men hon är nog i Bromölla och kollar på bio med sin man...
Usch så här tomt har de inte känts på evigheter... Finns verkligen inget man kan göra nu heller...


Får väl glo på detta skit programmet...








Kommentarer
Postat av: Louise

Martin Eriksson?

2009-04-11 @ 12:22:35
URL: http://lexieli.blogg.se/
Postat av: Hanna

De vet jag inte om han heter i efternamn men han är tsm me någon Jenny...

2009-04-11 @ 17:32:41
URL: http://hannaliinda.blogg.se/
Postat av: Louise

Ja, då är det han. ;) Han är kusin/kompis med min sambo. ;)

2009-04-13 @ 11:12:57
URL: http://lexieli.blogg.se/
Postat av: Louise

Och samma sak hände oss med rutan för två veckor sedan när vi lånade Stoffes pappas bil, då fick martin rycka in på telefon... ;)

2009-04-13 @ 11:13:52
URL: http://lexieli.blogg.se/
Postat av: Hanna

De är bara krångel med bilar.:D

2009-04-14 @ 22:49:41
URL: http://hannaliinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0