28/4 - 29/4

Denna natten så låg Kim kvar i sängen.. Hon gick inte ut och la sig i soffan men det var väl för hon hade öronproppar..:D

Vaknade av att min mobil ringde någon minut innan mitt alarm ringde, var något Karlskrona nummer.. Tänkte vad vill dom mig från Karlskrona. Svarade inte, klev upp och satte igång datorn. Var så irriterad för den personen som ringde hann inte mer än lägg på innan han ringde upp igen..
Sen ringde han igen och då råkade jag svara när jag skulle ta fram numret... Klickade av personen.. Stod inte på internet heller vem de var som ringde.
Till slut fick jag ett röstmedelande på telefonen och då hade den människan spelat in,. Ringde och lyssnade och då var de den killen jag väntade på..
Fältteknikern som skulle fixa mitt internet, så jag fick snällt ringa upp han och säga att hjärnan inte kopplar på morgonen. Han sa att han var på väg till Svängsta och undrade om jag var hemma.. Självklart var jag hemma.
Jag gick ju bara upp 2 timmar innan jag skulle upp.
Han frågade mig om han skulle ringa igen när han var här för att jag kanske skulle gå och lägga mig igen.
Jag bara nej jag står i köket på benen nu så de finns ingen risk att jag går och lägger mig igen... Sa att han inte behövde ringa igen utan att han bara kunde komma upp.

Vi la på och jag satte på kaffe till mig och Kim...
Efter ett par minuter så ringer min telefon och då frågar han om mitt internet fungerar. Jag bara nej för då stod han nere i de andra hyreshuset där swichen till alla internet saker finns....
Och då sa han att mitt internet har aldrig varit inkopplat och mitt internet satt i någon annans propp eller vad man ska säga... Wiihoo tänkte jag, jag slipper betala denna fälttekniker..
Han kom upp till lägenheten och grejade och hade sig men till slut fick han igång det..:D 
En sak avklarad den dagen!!

Det var ett jäkla liv på min mobil på förmiddagen, jag höll på bli tokig.
När jag äntligen lagt på luren för att sätta mig och äta frukost så ringer mobilen i vardagsrummet...Och då var det Åsa från familjerätten som berättade att dom inte gjorde något faderskapstest när barnets föds...

Kim skulle med mig in till stan och vi skiulle möta Jenny där för att sedan handla mat och sen åka hem till mig igen och laga maten o äta..:D Innan vi skulle åka in till stan så ringde mamma till mig och sa att min bror och hans kompis som är fönsterputsare på väg till mig och att jag skulle plocka ner från mina fönster och sen att jag skulle lämna nyckeln till ettan på köksbordet för dom skulle putsa rutorna där också. Och de kommer vi på att vi ska göra 1 minut innan pappa skulle plocka upp oss för han skulle till läkaren med Adam.
Jag skulle in till praktikplatsen och prata med dom och där var jag i 2 min typ och sen var det klart. Jag skulle börja på måndag och vi skulle testa först i 2 veckor för att se om jag orkar det när min mage är rätt stor nu och om man orkar stå och gå så länge.
När jag kommit en bit längs gågatan så kommer jag på att på måndag kan jag inte börja... Jag har 2 möten den dagen.... 
 Tänkte att jag skulle prata med Ann-Christin om det, tänkte ringa henne när jag kom hem men det hann jag inte innan hon ringde upp mig så jag pratade med henne och sa de att jag inte kan börja på måndag och Ann-Christin och jag kom överens om att jag ska börja på tisdag den 5 maj och att jag ska ringa till dom idag den 29 april på förmiddagen och Ann-Christin ringa till dom på eftermiddagen....  Jag, Kim och Jenny springer runt i alla möjliga affärer och medans vi gör det så funderar vi på vad vi ska laga för mat...

Äntligen hittade jag mig en ny plånbok som jag köpte, min gamla var ju sönder vid myntfacket så mynten stack ju åt både ena och andra hållet...
Vi gick in i matbutiken som ligger i flaggenhuset och när vi kommer in i butiken så bestämmer vi oss för att göra taccos.
Hämtade alla saker vi skulle ha och betalade och sen gick vi ut..
Vi skulle åka med pappa hem också, trodde först han hade glömt det för jag tyckte de tog en himla tid hos läkaren...
hade gått 1½ timme när pappa ringde... Hade vi fått vänta i en kvart till så hade vi tagit bussen hem...
Men hade mina aningar om att pappa inte kört hem för då hade han haft mobilen på och den brukar han slänga igång så fort han kommer ut från ett ställe där han inte får ha de.

Pappa körde som en idiot hem... Jag skämdes och Adam skrattade. Jag vet inte vad stackars Jenny och Kim tänkte...

Kom hem till min lägenhet och började direkt med maten.. Alla tre var svinhungriga...
Kändes riktigt roligt och laga mat alla tre och äta tsm... Var väldigt länge sen vi gjorde.det...
Krängde kaffe och någon nougat kaka efter maten, den nougat kakan var nog den godaste kakan som jag ätit på länge tror jag..=)
Vi gick ut och satte oss på balkongen vid 5 tiden och där satt vi tills klockan var efter 7 på kvällen när det började bli småkyligt ute.
Jenny åkte hem vid bara några minuter efter att vi kommit in från balkongen och Kim åkte hem vid klockan 8..
Jag ringde till mamma och dom var borta hos Pia och Pennan på gatan jämte så jag tog mina ben och promenerade dit bort och fick Pias goda kaffe..:D
Följde med mamma och pappa hem en runda där jag gav Flynn mat, satte på kaffe, plockade fästing på Flynn och tog en kvälls promenad med Flynn..
Mamma och pappa skulle hem till Ida och lämna saker så då frågade mamma mig om jag inte kunde ta en promenad med han... När jag skulle ta Flynn´s koppel så såg jag att de inte hängde där de brukar hänga så då sa mamma att dom glömt det i Kykrhult.. Oj då tänkte jag.. Hur ska jag nu kunna promenera med Flynn, pappa var på väg ut i garaget. Han tänkte göra ett koppel av ett rep och ha så länge tills vi hämtat Flynn´s koppel men då kom jag på att jag hade mitt flexikoppel hos moder som är 8 meter långt också så jag tog det.
Var inte alls kyligt ute... Jag och Flynn promenerade och promenerade.. Han bajsade inte som han alltid bruka göra så då tänkte jag att men då går jag en bit till då...
Men han kissade endast på hela rundan.. När jag kommer hem till mamma igen så ser jag att jag och Flynn har varit ute och promenerat i 47 minuter..=)
 Sätter mig på köksstolen och väntar på att mamma ska köra hem mig...
Mamma följer med upp till lägenheten en liten stund hon skulle göra något på internet och deras data var inte igång och den tar typ 500 år att starta....



Blev att man satte sig en stund framför datorn när mamma hade kört..
Sen fick det bli sängen för den dagen... Var så trött...


Idag ska Marie och Jens komma och hämta sina soffor som jag lånade av dom i ettan och dom ska hämta en tv och en tvbänk också...
Äntligen ska man få träffa dom igen.. Var så länge sen.. Det var nog sist i dec när Marie var nere hos mig som jag träffade henne...
Men nu har dom flyttat tillbaka till Sverige så nu kan man träffa dom lite oftare..:D

Ska även tvätta idag... Har inte så mkt tvätt så de kommer gå snabbt...
Vet inte om mamma ska hämta mig sen när jag är klar med allt.. Isf ska jag åka till Kykhult och hjälpa min bror och tömma huset...
Min bror var snäll mot mig igår och betalade min fönsterputsare av 2 lägenheter. Så mamma sa att han förväntar sig nog att du ska hjälpa till med att tömma huset...


Tänkte jag skulle ta och sätta på morgon kaffe nu så man får i sig en kopp och sen ska jag slänga mig i duschen innan man börjar med allt man ska göra....

Btw så ser de ut att bli skönt väder ute så blir det någon tid över så ska jag sätta mig på balkongen sen och sola.. Klockan är 08.57 och solen skiner på för fullt här..






Kommentarer
Postat av: Marie

Jaaa o nu ska vi träffas massa :D

2009-04-29 @ 21:25:56
Postat av: Hanna

Ja de får vi göra.:D

2009-04-30 @ 10:01:15
URL: http://hannaliinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0