16/4

Igår kväll så kom Carro och Jonas till mig vid 8 tiden på kvällen... Vi satt och fikade blåbärspaj med vaniljsås men de var bara jag och Carro som käkade de. Jonas hade nyligen ätit middag när dom kom så jag o Carro fick kränga själva..
Vi satt och babblade om allt möjligt igår. Himla trevligt med såna samtalsämnen vi hade..:D Skämdes du Carro?? Erkänn bara lite????
Hade ett par busungar som plingade på dörren och sen sprang dom iväg. Första gången brydde jag mig inte och inte andra heller men sen började jag bli rätt trött på det och Carro frågade vad dom ville när dom höll på så och etter att Carro sa till dom så tyckte dom det var ännu roligare. Till slut så fick vi nog och skulle ut och jaga dom små för att säga till dom på skarpen. Men dom såg när vi reste oss från vardagsrummet och gick ut i hallen och satte på oss jackorna så då la dom benen på ryggen och sprang iväg och sen var de inget mer plingande på dörren den kvällen....
När Carro och Jonas skulle köra hem vid lite över 12 så åkte jag med Carro ner till min moder o sov...


Vaknade halv 8 i morse av att jag var så kissnödig så man fick springa upp och kissa. Slängde mig i sängen igen efter det.. Somnade om som en stock men innan jag somnade så ställde jag alarmet på klockan 9 för att man inte skulle försova sig eller behöva stressa in till barnmorskan...
När klockan ringde vid 9 så ställde jag fram den en halvtimme. Tänkte sova till 09.30 men vaknade en kvart innan klockan skulle ringa..
Klev upp och virrade runt en handduk på kroppen. Orkade inte klä på mig för att ha kläderna på mig i tio min för att sedan ta av mig dom igen. Stod och gjorde iordning kaffe till mamma och te till mig. Tog fram Flynns mat ur frysen också.
Var tvungen att ha kalaspuffar med o´boy och mjölk innan jag hoppade in i duschen..
Mamma duschade också och gjorde sig i ordning och sen var det bara till att köra. Vi skulle lämna Flynn i Gungvala hos Sussie medans jag skulle till barnmorskan.
Flynn märkte inte ens att jag och mamma åkte ifrån honom i Gungvala, han var så upptagen att leka med dom andra 7 hundarna som sprang lösa på åkern..
Kom in på barnmorskemottagningen och anmälde mig i receptionen och sen skulle dom ta HB på mig som vanligt och medans jag sitter där och hon tar sticket i fingret så kommer min barnmorska in och väntade på mig.
Vägde mig också. Hade gått upp yttligare 2 kg...
Sen gick vi in till min barnmorskas rum där vi pratade och lyssnade på fosterljudet och så...

Såhär låg de på:
Fosterljud låg på 150 - 155.
Livmodern var 25 cm.
Fick veta min blodgruppering som är B så nu behöver jag inte ta mer blodprover heller.
HB låg på 137, blodtrycket låg på 122/71


För en månad sen när jag var hos barnmorskan så var livmodern bara 21 cm så den hade växt 4 cm nu.

Nästa tid hos barnmorskan har jag den 7/5 och då ska jag till Olofström (Hon jobbar även i Olofström). För min barnmorska hon hade inte så många tider i Karlshamn och hon hade en tid den 8/5 men de var alldeles för dumt klockslag för mamma och henne vill jag ha med.
Så då fick vi denna tid i Olofström och då ska jag göra glukosbelastningen också.
Min barnmorska Annelie frågade mig om jag ville göra glukosbelastningen med ett stick i fingret eller om jag ville komma fastande och dricka sånt kontrast och sen vänta i 2 timmar innan man gör testet. Jag sa att jag ville ha de med ett stick i fingret. Dom brukar inte tillåta det med ett stick i fingret men eftersom jag inte har diabetes på min sida så slapp jag det med kontrastet..


När vi var på väg hem så körde vi inom Sussie och hämtade mammas son Flynn.. Körde till konsum för att handla frallor som vi satt och tuggade på när vi kom hem efter det blev det en promenad med Flynnan och sen la mig sig i syrrans säng med laptopen i knät..
Skönt att bara ligga såhär... Min rygg orkar knappt gå upp för uppförsbackar längre för den börjar värka och en annan vill skrika rätt ut.

Ska snurra mig in på Ikea´s hemsida och titta på ett köksbord som jag till 99% ska ha.
Ska även snurra in mig på jotex sida för att kolla om dom har den mattan kvar jag ville ha....


Kommentarer
Postat av: Cinne

Hahah jag lovar det kom mer privata på vägen till olofström hahahah

2009-04-16 @ 22:28:07
URL: http://cinne.blogg.se/
Postat av: Hanna

Haha det tror jag säkert de gjorde =)

2009-04-17 @ 08:56:46
URL: http://hannaliinda.blogg.se/
Postat av: Anonym

vafö ha du med din mamma till barnmorskan?

2009-04-17 @ 18:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0