Torsdag

I fredags den 5 dec så kom Marie och Moa hit från Norge..
Dom ska bo hos mej i 2 veckor....
Så i fredags hade hon med sig ena soffan som jag skulle ha och den andra var i Asarum..
Så det blev lassa in soffan i lägeneheten och sen åkte vi ner till Coop nära och handlade middag.....
Lagade maten och sen bokade vi tvättstuga för att få överdragen till sofforna rena....


Lördagen åkte vi till Asarum och hälsade på Zenke (Marie´s pojkväns pappa) och satt där och drack kaffe och åkte ut till förrådet där dom har sofforna och slängde in soffan i bilen och vi gick igenom baby kläder..:D Hittade många som var fina och väldigt söta...:D
Sen när vi kom hem blev de slänga in soffan och sen sätta ihop den och så.....
Sen gick vi över med min soffa till Ida.... Den vägde fan mer än vad jag trodde......

Söndagen så vaknade vi av att mamma ringde och ville ha hjälp, hon var stressad för hon skulle ju ha adventsfika hemma.....
Så vi körde ner dit och åt frukost, tomtegröt blev det....Jävligt gott.
Ordnade och hade oss där... Vid halv 2 skulle vi köra Flisans pojkvän till resecentrum..
När vi var på väg till stan så bestämde vi oss för att beställa pizza för vi hade aldrig hunnit laga någon mat innan vi skulle ner till mamma igen....
Efter vi lämnat han på resecentrum och hämtat pizzorna så körde vi syrran till skolan för hon skulle se någon dansuppvisning.. Sen blev de hem och äta och sen slänga sig i duschen och göra sig i ordning...
Sen kom Kim ner och drack kaffe med oss.. Moa sprang runt med digitalkameran och tog massa bilder på golvet....:D Blev nog rätt bra..:D Haha


Måndagen skulle jag, mamma, Marie, Moa och Kim åka till Ikea men på morgonen får jag ett sms av mamma där de står att hon har huvudvärk så hon ska inte med...
Sen skickar Kim och säger att hon inte ska med för hon har inga pengar men får med henne ändå.... :D Så vid halv tio körde vi till Ikea....Jag som bara skulle handla 3-4 saker... Jo tjena.... Jag handlade saker för 1143 kr..
Köpte en tallrikservice till Ida som mamma skulle ge henne i julklapp men när vi kommer hem och öppnar bagaget så vad flyger ut om inte tallrikarna??
Fan vad förbannad jag var....
Men men..
När Marie ska köra hem så ska hon köra inom Ikea och byta servisen iaf...Så de löser sig nog med det....


Tisdagen gjorde vi inte ett skit... Tog det för lungt.. Hade hållt på hela helgen med soffor och allt...
Jenny var här och drack te och vi var hemma hos henne på morgonen och hon bjöd på frukost....


Onsdagen
Vad gjorde vi igår?? Hmm tror inte vi gjorde något heller... Det snöade ute men de la sig aldrig på marken.....
Vi promenerade ner till coop och handlade middagsmat... Jenny promenerade också med oss...
Kalt som fan var de att gå.. inte för att de är så långt och tar så lång tid men ändå....
Sen på kvällen så gjorde vi äppelkaka som vi satt och mumsade på..



Idag så vaknade jag av att Jenny ringde och väckte mej... Hon hade skickat sms en halvtimme innan hon ringde men sen svarade inte jag... konstigt nog.. Haha är så när man ligger och sover....
Gick upp till Jenny och drack morgon te med henne sen när jag kommer hem så står Marie och diskar.. Så duktig..:D
Jag sätter mej och håller på me mina jobbgaranti papper och så...Ringer tandläkaren och Olof också men ingen av dom svarar... NEHE SKIT I DET DÅ.....
Sen åkte Marie och Moa till Ryd hem till Maries mamma...
Jag gick ner till mamma och var där en halvtimme och hämtade leverpastej och peppakaksformar..:D Sen när mamma skulle köra iväg så åkte jag med henne hem så man slapp gå i de hala....:D Svin halt ute idag..
Har nyss tryckt i mej lite äppelkaka som var kvar från igår...
Och nu skickade Kim och sa att hon var hemma så nu ska jag gå hem till henne...

Får blogga mer en annan dag
Kanske i morgon efter att man varit på MVC... :)

Byyeeee fuckers...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0