Måndag

Igår så var Kim här och vi satt och drack kaffe och sen gick hon hem och jag började julpynta, som gick åt helvete....
Vansinnig var man..
Hade fått en sån julstjärna som ska stå på fönsterbrädan och det tog tid bara att vecka ut den pappstjärnan... Det tog mej 20 minuter och jag använde både händer och tänderna och allt....
Sen hade jag fått en ny ljusslinga till min lilla julgran, det tog mej en halvtimme att bara få bort den gamla slingan för dom hade häftat och dom hade krånglat ihop det, när jag väl fick bort det och skulle sätta på den nya slingan så var den alldeles för lång och de såg ut som en unge hade satt dit den..
Sen skulle jag gå till städskubben för att kolla om jag hade en 25 w lampa till den stjärnan som ska stå upp men självklart hade jag inte det så jag fick ringa mamma o pappa så dom fick komma hit och hjälpa mej och tur var väl det så jag kunde få upp mina julstjänor i fönstret i köket..
Sen när mamma och pappa hade kommit och höll på hjälpa mej så skickade Kim ett sms och skrev att jag skulle sätta på kaffe för hon skulle komma ner och bjuda på hastbullar och cornflakeskakor.. Så det blev lite fika också..:D

Städade klart och hade mej igår med så nu är allt i ordning, det ända som inte hade kommit upp var mitt barbord...

Men i morse så kom mamma och väckte mej, hörde inte ens att hon hade stoppat nyckeln i dörren och gått in vaknade av att hon stod i hallen och tittade på mej och sa sockertopp ska du inte vakna mm.....
Blev helt chockad när jag väl fick upp mina ögon.. Hon var ute på promenad med Flynn och Spike.. Mamma frågade mej om jag skulle med in till stan för att köpa hundmat mm..
Men det ville jag inte och sen blev jag ju väckt och mamma ville att jag skulle gå med henne hem direkt....
Så neeeeej tack de hoppade jag över...

Vid 08.45 så skickar Jenny och skriver att jag ska sätta på morgon kaffe så hon kom ner och vi satt och pratade och så. Sen ringde Kim med så vi bjöd ner henne också... Sen kom mamma och tog en kopp kaffe och lämnade hundarna till mej medans hon skulle in till stan och handla hundmaten och handla mat, bad henne köpa en mjölk och några frallor så vi kunde äta frukost när hon kom tillbaka...
Så när mamma kom tillbaka så skulle Jenny med bussen så det blev bara jag mamma och Kim som käkade frukost. Gott med nybakta frallor med o´boy..:D
Sen vid 12 så kom Kims pappa och skulle hjälpa mej och sätta upp mitt barbord... :D *Äntligen* Slipper ha det ståendes i hallen mer....
Mamma hade fått nycklarna till Ida´s lägenhet idag med så när Kims pappa kvar klar med mitt barbord så ringde jag mamma och frågade om hon kunde komma och öppna till Ida´s lägenhet så jag kunde slänga in mitt köksbord där för Ida skulle ha det...
Så jag, Kim och Ida sprang mellan mitt hyreshus och tvärs över parkeringen där Ida har sin lgh...
Sen skulle mamma se mitt barbord när de hade kommit upp så då fick jag bjuda dom på en kopp kaffe med...
Tror snart jag användt upp ett helt kaffe paket.. Köpte det igår....
I samma veva så kom posten med.. Wiihooo min mobil hade kommit tillbaka från lagningen...
Åkte med mamma och Ida ner till coop nära och hämtade den...
Tog 10 min för dom där inne på posten att hitta mitt paket.... Trodde jag skulle hinna bli grå hårig innan dom hittade den..
Åkte me mamma o Ida hem igen, började plocka ner gardinerna i vardagsrummet och tog bort blommorna mm för fönsterputsaren skulle komma kl 15.30 men han kom 16.15....
Så nu glänser hela lägenheten av renhet..:D
Satte tillbaka mina blommor allt efterhand som han var klar med varje ruta...
Kostade inte så mkt heller 150 kr för 4*4 rutor..:D
Gick ut i köket och gjorde mej smörgåsar sen efter han hade kört, såg att Ida´s pappa Risto och min pappa höll på flytta in möbler till Idas lägenhet så jag tog med mej mammas mobil och gick bort dit och lämnade mobilen...
Ska snart ta och cykla ner till mamma och dricka en kopp kaffe... Mötte Jenny ute på parkeringen när jag var på väg in igen efter jag lämnat mobilen, hon skulle komma ner sen efter hon hade lagat mat mm....


Usch i morgon har jag möte på arbetsförmedlingen 13.30  - 15.30. Stod på pappret jag fick att det mötet skulle vara i 2 timmar.... *suck* Jag hoppas ju dock på att dessa 2 timmar kommer gå snabbt.
Efter arbetsförmedlingen så blir det fika med Erlandsson....
Kommer få ta bussen kl 11.59 till stan så man är i stan vid 12.30.
För tar jag bussen 12.59 så är jag i Karlshamn 13.30 och det går ju inte me tanke på att mötet börjar då, tar ju ändå en stund att gå från torget och ner dit..






Idag är det första dec och då får man öppna adventskalendern..:D
Köpte en sån till mej, Tjolla och Kim för jag tyckte vi behövde det...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0