Motionslinga,tvättis

I morse när jag vaknade ringde jag till mamma och kollade vad dom hade för sig, mamma sa att hon försökte få liv i pappa så han kunde följa med mamma ut till ok skogsfalkens klubbstuga och gå motionslingan så hundarna fick springa av sig lite... Sa att jag kunde följa med men att jag bara skulle duscha först och så blev det...
Sen när jag var klar så ringde jag mamma så mamma kom och hämtade mej. Vi körde och lämnade Kevin hos sin mamma först för han skulle dela ut rekalm..
När vi kom fram till ok skogsfalkens klubbstuga så parkerade vi bilen och släppte ut hundarna och dom fick en jävla fart..
Vi gick den korta slingan i dag på 2,5 km....
Men det räckte nog gott och väl för stackars Spike som inte har så bra kondition....
Först så trampar Flynn i en gyttjepöl med bara massa lera så han blev ju alldeles skitig om benen och sen när vi gått en bra bit till så kom vi fram till en kurva och vi såg inte hundarna mer. Ropade på Spike och han kom men inte Flynn... Och vi fortsätter gå framåt och sen ser vi något i ögonvrån på sidan som hoppar och försöker ta sig upp, då var det Flynn han hade trillat ner i en bäck och han var helt blöt och han kunde inte ta sig upp.. Han hade sån panik.. Riktigt såg det i ögonen på honom. Han försökte och försökte ta sig upp men det var för högt..
Jag fick gå ner mot bäcken och sätta mej på huk och dra i hela skinet runt halsen för att få upp honom... Och när han kom upp så var jag med blöt...*suck*
Men Flynn han fortsatte springa och leka... Sen när vi kommer till en liten brygga så går Spike ner jämte den och bara lägger sig i vattnet så han var ju blöt om magen och benen..
Sen när vi kommer hem till mamma så fick jag slänga hundarna i duschen en och en... Dom gillar inte riktigt duschen så man fick lyfta in dom...
Mamma stod redo med handduken när jag hade duschat klart Flynn.... Brukar bli vatten i hela huset efter att hundarna duschat innan. Går och rister sig överallt.. Sen ute i hallen så satt pappa redo med hårfön och borstning...
Sen när Flynn var klar så var det dags för Spike.. Han är inte heller så förtjust i duschen, han fick jag också lyfta in....
Sen vart det samma process för honom som Flynn..:D
Sen kom Dennis hem till mamma o pappa och skulle låna den lilla volvon för att köra till Helsingborg för jejje skulle köpa en bil...
Satte på kaffe, så jag och Dennis satt och snackade.. Mamma o pappa körde Ida till bussen i stan och handlade åt mej samtidigt och sen när dom kom hem så gick jag hem....
Gick ner till tvättis när jag kom hem, skulle se om det fanns någon ledig tvättid.. Och det gjorde det och den tvättiden hade börjat kl 15.00 så jag missar en halvtimme men de gjorde inte mej något... Så det var bara springa upp i lägenheten och ta tvätten och sköljmedel, tvättmedel och sen var det bara springa ner igen...
Ska snart ner till tvättis igen och när man kommer upp så ska jag börja laga middag.. Är hungrig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0