Fredag

Idag är det en vecka sen jag var på MVC och det gick bra... Hade 153 i HB...
Inskrivningen gick med bra...

I veckan har vi gjort allt möjligt.
Vi har varit på adventsfika hos mammas och pappas granne och vi har varit på middag hemma hos mamma o pappa och vi har varit hemma hos Jenny och fikat och Jenny har varit här nere och fikat mm... 

Idag fredag så började dagen med att jag klev upp 07.15 slängde mej i duschen och mina nerver var väldigt spända..
Ringde mamma så mamma mötte mej utanför min port när hon var ute me hundarna 07.45 sen träffade Flynn och Spike en annan hund som dom fick leka med utanför min balkong. Spikes skall är så ljust och Flynns är så grovt....Låter skit kul...
När jag kom ner till mamma så satte jag på kaffe och gjorde iordning mat till hundarna och försökte trycka i mej ett knäckebröd med vitlökssalami men det var verkligen inte gott... Tog väck pålägget... Försökte trycka i mej knäckebrödet för att jag inte skulle bli hungrig sen gick segt men gick ner....
Sen kl 09.00 så körde vi inom mej för att lämna barnbilstolen till Marie....
Sen körde vi till Karlshamn...
Skulle göra tidigt VUL idag....Så man äntligen kunde få reda på i vilken vecka man är i.... Det roliga var att han läkaren som utförde VUL han sa först att jag var i vecka 7+3 och sen sa han vecka 7+ 2 till mej och mamma..Mamma fick följa med mej in i rummet, ville inte ligga där inne själv med honom...
Sen när vi var klara i det rummet och skulle gå så kom hon som sitter i receptionen och säger att barnmorskan vill träffa mej så vi fick stanna kvar lite..
Sen när jag kommer in till henne så säger hon att han hade skrivit att jag var i vecka 7+1 och vi bara va?? visst en dag hit eller dit gör inte mej något... Men ändå.... Han hade ju skrivit vecka 7+2 på ultraljudsbilderna barnmorskan hade också...
Men men...
Vet iaf hur långt gången jag är, skulle gå och boka tid till det stora ultraljudet när jag ändå var där men då var gyn stängt för den dagen men det satt en kvinna där som hjälpte oss och gav oss en tid... Fick tid den 5 mars kl 13.30 sen vatt det hemfärd....
Mamma lämnade av mej hemma så jag skulle hinna säga hej då till Marie och Moa innan dom skulle köra tillbaka till Norge men när jag kommer hem och öppnar ytterdörren så ser jag nyckeln på golvet.... Jaha tänkte jag och gick in i köket och då hade hon skrivit en lapp att dom var tvunga att köra innan....
Så jag ringde mamma så mamma hämtade mej så vi körde ut till Gungvala där pappa jobbar och lämnade en lunch låda till honom. Flynn och Spike sprang av sig där ute på åkern med..
Sen bestämde vi vad vi skulle laga för mat med pappa så jag och mamma körde till Asarum där jag gick in på ICA och skulle handla grillad kyckling och morötter och purjolök.... Vi skulle äta grillad kyckling till middag...
Sen när vi kommer hem till mamma så var jag så trött så jag höll på somna men somnade aldrig... Vid 3 tiden så började jag förbereda maten, gjorde pajdegen och sen gjorde jag i ordning kycklingen och så.... Så det var bara för pappa att göra de lättaste när han kom hem och sen in i ugnen...
Men den där kycklingpajen vatt inte någon höjdare.... Bredde mej 2 knäckebröd och gjorde mej te...
Sen så fick jag sätta på kaffe igen, fast jag inte dricker kaffe längre...
Tog fram min paradis kartong me choklad och satt o mumsade på...
Sitter och väntar på att Kim ska komma hem från jobbet nu.. Skickade bud med henne när hon ändå kommer ifrån stan så bad henne köpa mcd mat till mej på vägen... Äter som en häst nu men måste lugna ner mej med ätandet... Mamma sa att jag kommer bli fet... usch och de vill man inte bli.. Vill inte gå upp en massa extra bara för att man är på smällen.....

I morgon så kanske man ska åka me moder natur in till stan, mamma skulle handla dom sista julklapparna sa hon, men vet i fan om man pallar gå där i morgon kommer ju säkert vara massa människor som är inne och julhandlar i morgon.....


Nu ska jag röka och ringa Kim....
Dags att sluta röka snart... =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0