2 dagar kvar till julafton

Shit fick panik i morse, trodde jag hade sovit till kl 12 eller något och jag skulle ju hjälpa mamma att städa idag, men tittade på klockan och då var den bara halv tio eller något... Då kunde jag pusta ut.. Slängde mej i duschen direkt och stod nog där en halvtimme.. Som vanligt om morronen..:D
Ringde till mamma och frågade om hon kunde hämta mej.. Kände verkligen inte för att gå och det blåste ute och jag var fortfarande mega trött...
Men det kunde hon inte för hon var tvungen att gå ut med hundarna så jag svarade lite irriterat att jag skulle gå ner ändå då...
När jag väl kommer ner till mamma så sitter jag o tjatar om att jag vill ha frallor o då säger mamma att hon ändå ska köra ner till coop nära och hämta ut ett paket så då åkte jag med och köpte mej mina frallor.. Sen när vi kommer hem igen så sätter vi oss och äter frukost och sen tar det yttligare 2 timmar innan vi ens kommer i gång med städningen...
Men sen när vi kom igång så kändes det ändå som timmarna gick snabbt men ändå att vi stod och stampade på ett o samma ställe... Men vi hann nästan klart allt och då var klockan 20.30... Men vi har kvar lill toan att städa och sen damsuga och skura vardagrummet bara sen är allt klart...
Blev pizza till middag idag... Gyros pizza. Mamma hann inte laga mat för vi hade fullt upp och pappa var mega trött när han kom hem från jobbet så det var den enklaste lösningen idag..
Tänkte jag skulle gå hem då vid 21 tiden men det blev inte så.. Mamma o pappa började klä julgranen och syrran ville testa locktången i mitt hår... Och det är ju så skönt när någon håller på med ens hår... älskar det...
När jag o syrran sitter i hennes rum och hon håller på med mitt hår så hör man mamma svära ute i vardagsrummet, då hade hon tappat en julgranskula i golvet och den gick i tusen bitar....
När syrran var klar med mitt hår så tog vi hundarna och gick hem till mej och hämtade min laptop och sen gick vi ner hit igen.. Så sover hos mamma i natt igen... Britt och Elis kommer idag med (tisdag)... Mammas sambos föräldrar..

Igår så blev det renskavsgratäng... *överlycklig* jag gjorde hälften av maten..:D
Fick med mej en matlåda hem som jag skulle haft hemma idag och ätit men den slank ner natten till måndagen typ vid 1 tiden....
Usch man känner ju själv att man äter dubbelt mkt mer nu när man är gravid... Och måste försöka sluta med det.. Vill verkligen inte gå upp mer än vad man behöver. Känner mej sugen på massa grönsaker som jag inte skulle äta i vanliga fall som typ tomater mm....


I söndags kväll så kom Carro på besök med.. Länge sen man umgicks med henne. Vi satt och pratade en massa och åkte in till stan en runda för hon skulle hämta proteinpulver sen åkte vi hem till mej igen och jag skulle smaka det där....
Var rätt gott, påminner mkt om någon gröt men kan inte sätta på fingret vilken...

Jag vill vara i vecka 13 nu eller något för vara säker på att man inte kan få missfall, eller jo missfall kan man ju få ändå men det är inte lika stor risk...
Är verkligen livrädd för det...
Räknar dagarna... Går snart in i vecka 9 om 2 dagar så det är ändå lång tid kvar....

Eftersom klockan är över 00.00 nu så är det tisdag nu... Och idag denna tisdagen så ska Marie och Jens köra ner till Blekinge.
Så Marie kommer ikväll och lämnar tallrikarna hon bytt på Ikea åt mej.. Hoppas bara dom tallrikarna fanns kvar eftersom mamma skulle ge det till syrran i julklapp...
Annars blir det lite panik.. Men det får jag veta sen när Marie ringer...

Jag har bestämt mig nu att jag ska röka upp det cigg paketet jag har och sen ska jag sluta.... Eller ja iaf går ner till en halv cigg på morgonen och en halv på kvällen.. Det är ju iaf bättre än inget.. Men tycker jag varit rätt duktig som minskat ner på min rökning rätt mkt...

Nej nu blir det en cigg och sen blir det borsta tänder och så och sen blir det sängen....
Tycker den kallar...:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0